عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 5 بهمن 1400
بازدید : 199
نویسنده : mozhgan

زمانی که دندان شما نیاز به روکش داشته باشد هر دندانپزشک ترمیمی خوب به طور معمول چهار گزینه عالی پیش روی شما میگذارد .تمام فلز، تمام سرامیک و سرامیک فلز رایج‌ترین جنس و انواع روکش دندان هستند که می‌توانند دندان‌های ضعیف و آسیب دیده را به خوبی حمایت کنند. در ادامه با تعاریف و ویژگی‌های هر کدام از انواع روکش دندان بیشتر آشنا خواهید شد  با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

1. روکش تمام فلز

 از زمان‌های بسیار قدیم روکش‌های دندان از طلای زرد ساخته می‌شد و امروزه هنوز هم در برخی مراکز ترمیمی و زیبایی از روکش‌هایی با این جنس استفاده می‌شود. علاوه بر طلا، روکش‌ها را از موادی مانند نیکل، کروم و پالادیوم نیز می‌سازند. برخلاف سایر انواع روکش دندان ، برای نصب روکش‌های فلزی نیاز کمی به تراشیدن ساختار دندان وجود دارد. ازمزایای دیگر این نوع روکش‌ها این است که سالیان سال می‌توانند در برابر فشار ناشی از جویدن مواد غذایی دوام بیاورند. برخلاف روکش‌ های تمام سرامیک، از این روکش‌ها برای ترمیم دندان‌های خلفی که در دید نیستند استفاده  می‌شود

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

 2. روکش تمام سرامیک

  در ساخت روکش های تمام سرامیک به هیچ عنوان از هیچ ماده دیگری (مخصوصا فلز) استفاده نشده است و تماما از سرامیک استفاده میشود. این امر باعث شده که به مرور زمان این روکش‌ها رنگ طبیعی خود (هم‌رنگ دندان) را حفظ کنند و هیچ حاشیه تیره رنگی بین آن‌ها و خط لثه مشاهده نمی‌شود. از روکش های تمام سرامیک جهت ترمیم و بازسازی دندان‌های قدامی که در طرح لبخندبیشتر به چشم می‌آیند استفاده می‌شود. روکش‌های دندانی تمام سرامیک یا تمام پرسلنی از رنگ طبیعی بهتری نسبت به سایر انواع روکش دندان برخوردار هستند و ممکن است برای افرادی که به انواع فلزات یا آلیاژ های فلزی حساسیت و آلرژی دارند مناسب‌تر باشد.

بیشتربخوانید... تاج دندان چیست؟

 3. روکش فلز سرامیک

 همانطور که از نام این روکش‌ها پیداست، در ساختار آن‌ها فلز و سرامیک با هم استفاده شده است. به طور خلاصه به روکش فلز سرامیک پی اف ام (PFM) گفته میشود.  در این روکش ها یک لایه سرامیک روی یک لایه فلزی را پوشانده است. استحکام و زیبایی دو ویژگی و خصیصه قابل توجه در این روکش‌ها هستند، به طوری که در ظاهر سفید و همرنگ دندان هستند و در داخل مستحکم و پایدار. به طور مشابه برای ترمیم دندان‌های پیش کناری و دندان‌های خلفی می‌توان از انواع روکش دندان فلز سرامیک استفاده کرد.

رفرنس





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com